Wikipedia – Potjera Se Nastavlja

Osmi decembar 2015., odlučio sam ponovno pokušati izvršiti promjene na norveškoj i engleskoj Wikipediji. Ovog puta sam se nadao da bih mogao nešto promijeniti na jednoj ili drugoj Wikipediji. Zadnji puta sam to pokušao u januaru 2015. godine. Na norveškoj Wikipediji uspio sam izvršiti neke promjene, ali su administratori nastavili brisati stvari koje sam dodao. Ipak sam bio donekle uspješan jer je članak postao objektivniji u pogledu Bosanskih piramida. Pokušao sam učiniti isto na engleskoj Wikipediji, ali svaki put kad bih nešto promijenio administratori su sve izbrisali. Ako želite saznati više o tom mom pokušaju u januaru 2015. godine, molim kliknite ovdje: Chasing Wikipedia

Prošlo je više od deset mjeseci  otkada sam zadnji puta pokušao nešto izmijeniti na norveškoj  i engleskoj Wikipediji. Razlog što nisam pokušavao u tom periodu je što sam želio sačekati više izvješća, videa, članaka itd o Bosanskim piramidama. Napokon sam dobio sve što mi je bilo potrebno, te sam  planirao strategiju za promjenu članaka na engleskoj i norveškoj Wikipediji.

yc5344dc2f
Bosanska Piramida Sunca

Počeo sam s norveškom Wikipedijom i moj plan je bio da promijenim ”pseudoarhaeologiju” u nešto puno objektivnije, jer je u posljednjih 10 godina, ovaj projekt nazivan pseudoarheološkim, a po mom osobnom mišljenju pogrešno je tako ga nazvati iz više razloga. Fondacija Arheološki park: Bosanska piramida Sunca uložila je tisuće sati u istraživanja i puno  ljudi je uključeno u ovaj projekt, na primjer volontera, nezavisnih istraživača, znanstvenika i dr. I to nije sve. Postoje deseci izvješća, prikupljenih podataka i stotine video o Bosanskim piramidama na Vimeo, YouTube, Facebook stranicama. Ako pogledamo što znači pseudoarheologija,    u Wikipediji Pseudoarheologija se odnosi na: ” Interpretaciju prošlosti izvan arheološke znanstvene  zajednice, koja odbija prihvaćen način skupljanja podataka i metode znanstvene analize.” Kao što vidite, projekt istraživanja Bosanskih piramida se u to uopće ne uklapa.

P1010832
Od 2010. godine, preko 2000 volontera radilo je u Bosanskoj dolini piramida.

Počeo sam mijenjati norvešku Wikipediju (članak o Bosanskim piramidama) stavljajući što je Arheološki park  pronašao u posljednjih nekoliko godina i što su znanstvenici i istraživači poput Paula LaViolettea, Valerya Uvarova i Michaela Tellingera rekli nedavno o Bosanskim piramidama. Čak sam stavio izvješće od Paula LaViolettea iz 2014. godine kao izvor. Znao sam da će to biti uskoro izbrisano, ali sam želio  testirati Wikipedijine administratore da vidim da li će izbrisati sve ili samo nešto. U nekoliko minuta sve je bilo izbrisano. Pokušao sam još jednom, ali gotovo sve što sam stavio ponovno je izbrisano. Uređivao sam članak o Bosanskim piramidama i dodavši da je Bosanska piramida Sunca visoka 220 a ne 213 metara. Neke od stvari koje sam ažurirao su ostale, što je veliki rezultat. Tada sam počeo s pritiskom za brisanje “pseudoarheologija” iz članka na norveškoj Wikipediji i stavljanje  objektivnijeg pojma. Pogađate, to je bilo izbrisano, ali na kraju jedan administrator, umjesto da vrati riječ ”pseudoarheologija” zamijenio ju je riječju hipoteza. Ovo je nevjerojatan rezultat na norveškoj Wikipediji i to je korak u pravom smjeru. Odmah sam prestao sa svojim uređivanjem, jer sam želio sačekati i vidjeti što će se dalje događati s člankom. Dok sam čekao, vidio sam da nema članka o dr Semiru Osmanagiću na norveškoj Wikipediji, te sam počeo pisati cijeli članak. Dodao sam biografiju, bibliografiju  dr. Semira Osmanagića i drugo. Nakon sat vremena završio sam članak i bio sam ponosan na to. Bio sam uzbuđen i pitao sam se hoće li članak ostati. I zaista je ostao, i ne samo to, već je to  sada službeni članak o dr Osmanagiću na norveškoj Wikipediji, što je veliki korak u pravom smjeru.

SEMIR-OSMANAGIC
Norveski clanak o Semiru Osmanagicu je sada sluzbeni clanak na Wikipediji.

Nisam htio odustati od uređivanja članka o Bosanskim piramidama na  norveškoj Wikipediji, no odabrao sam više diplomatski pristup. Započeo  sam raspravu u odjeljcima za razgovor (Diskusjon: Bosniske pyramider) gdje sam napisao da je članak sada bolji, ali sam predložio da bi članak mogao biti bolji i objektivniji dodavanjem npr rezultata karbonskih analiza koje je Arheološki park napravio  posljednjih godina i drugo. Ali nije bilo odgovora.

Nakon nekog vremena prešao sam na englesku Wikipediju (članak o Bosanskim piramidama). U članku se navodi da je projekt  “pseudoarheologija, ” da su Bosanski piramide skupina brda, i ne samo to, već je naziv članka ” Tvrdnje o Bosanskim piramidama ” što po mom mišljenju potpuno neobjektivno i izravan napad na dr Osmanagića i cijeli projekt. Čudna stvar u vezi članka je da je vrlo zastarjeo i  da gotovo ignorira ono što se dogodilo u Bosanskoj dolini piramida u posljednjih nekoliko godina. I ne samo to, izvori su od 2005. do 2007. U članku se ne navodi ništa o pet znanstvenih skupova kojima je Fondacija Arheološki park bila domaćin u posljednjih nekoliko godina, te nema izvješća iz proteklih godina, kao npr- arheoloških i geoloških izvješća iz 2012. i godine 2015.
Fifth International Scientific Conference on the Bosnian Pyramids (ICBP 2014) September 6, 2014 Press Conference great photo copy
Peta Medunarodna znanstvena konferencija o Bosanskim piramidama (ICBP 2014).

Počeo sam s istom strategijom, ali ovoga puta sam samo želio izbrisati  “pseudoarheologiju” iz članka. Pokušao sam tri puta i svaki put je bilo izbrisano od strane tri različita administratorima i urednika. Znao sam da je potrebno drugačije pristupiti, pa sam izabrao diplomatski način. Započeo sam raspravu u odjeljku za razgovor u Wikipediji, a naslov je bio “nedostatak objektivnosti u ovom članku.” (Razgovor: Bosanske Piramide). Začudo dobio sam puno odgovora od različitih administratorima i urednika. Svi su oni napisali da je članak dovoljno objektivan i jedan od njih je čak ustvrdio da Wikipedija zasniva na ravnoteži pouzdanih izvora, što je čudno, jer članak u Wikipediji koristi blog kao izvor (Blog koji Wikipedia koristi kao referencu) i  koriste web stranice od nekoga tko piše anonimno protiv projekta, kao što je npr. Irna. (Irina web stranica). I ne samo to, nego i stranicu pod nazivom “Sub Rosa”, koja navodi: Gdje su znanost i magija, mit i povijest susreću (Sub Rosa stranica) kao referencu, što je po mom mišljenju apsurdno. Zašto Wikipediji administratori odbacuju znanstvena izvješća iz Bosanske doline piramida, a imaju tu stranicu kao referencu na članku o Bosanskim piramidama? Kad sam pitao administratore zašto koriste  blogove kao reference, oni su tvrdili da je osoba koja je pisala blogove pouzdan izvor i da oni koriste IRNA stranicu zato što je prihvaćena od strane nekih istraživača u knjizi pod nazivom ”Nova Arheologija”. Mislio sam da je ovo jako čudno, jer zašto bi enciklopedija imala reference sa blogovima, bez obzira tko ih piše i zašto bi enciklopedija imala kao izvore anonimne ljude. Kako netko može vjerovati što ti anonimni ljudi pišu, i što je IRNA ina akademska pozadina napada na Bosanske piramide s brojnim člancima.

Dao sam administratorima sva arheološka izvješća iz 2012., 2013. i 2014. godine, te sam također dao video intervjua s Anela Podrug, arheologom na projektu Bosanskih  piramida  2015. god. i oni su sve to odbacili, a razlog je bio što dolaze s web stranice Fondacije Arheološki park Bosanska  piramida Sunca. Mislim da je to stvarno nepravedno, da oni mogu koristiti blogove i članke anonimnih ljudi kao izvore, ali ne mogu se koristiti arheološka i geološka izvješća o Bosanskim piramidama. Jedan od administratora rekao da je potrebno da bude recenzija članka, što je fer, ali opet, zašto  koriste blogove kao reference, to nema nikakvog smisla. Po mom mišljenju sva arheološka i geološka izvješća koje su napravljena  u 2012., 2013. i 2014. godini trebaju biti stavljena kao izvor kako bi članak bio ažuriran i objektivan, da možemo dobiti pravu sliku onoga što se stvarno događa u Visokom.
Wiki Ban

Kasnije je jedan tip, pod imenom Psyanide, spamirao moj youtube kanal koji se zove TheBIHLover slanjem deset komentara istog sadržaja na deset različitih videa u 30 sekundi, u kojem ta osoba navodi da su Bosanske piramide prijevara. Blokirao sam ga, jer ne dopuštam spam na svom kanalu. I znate što, našao me na diskusiji o članku na  Wikipediji i tvrdio je da sam ja plaćen od strane Fondacije Arheološki park Bosanska piramida Sunca za uređivanje članaka o  Bosanskim piramidama na Wikipediji.  On je napao i moj kanal rekavši da sam promovirao ne-činjenične videe i dezinformacije. Ja sam odbacio ove tvrdnje i naveo da me nitko ne plaća, već da ovo radim kao hobi. On je čak kasnije napao dr. Osmanagića i Fondaciju tvrdeći da dr. Osmangić zavarava ljude i da fondacija piše loše članake. Napisao sam da mu/joj nemam više što za reći, jer je jasno da nije u toku o tome što se događa na projektu u dugom vremenskom periodu i da je osoba iza imena Psyanide dijeli dezinformacije o projektu, dr Osmanagiću i meni.

Kasnije je administrator napravio dvije sekcije o mojim prijedlozima za  Wikipedijin članak. Prvi prijedlog je bio o brisanju riječi  ”pseudoarheologija” i ”tvrdnje” iz članka i napisao sam da bi bilo bolje da članak navodi da postoji debata između istraživača da li su piramide prave ili ne. Prijedlog je gotovo odmah odbačen od strane administratora i ostalih urednika.
Drugi prijedlog je bio postavljanje različitih izvora, članaka o Bosanskim piramidama koji su napisani  2014. i 2015.. Dao sam linkove na članke kao Antique-Origines, Yahoo, DailyStar itd. Odbacili su sve te linkove, ali su ipak rekli da je Yahoo članak u redu. Međutim, ništa nije promijenjeno, nisu stavili Yahoo članak kao referencu na Wikipedijin članak o Bosanskim  piramidama. U daljnoj raspravi tvrdili su da izvori nisu bili pouzdani. Čak sam stavio kao poveznicu prošlogodišnji članak  Paula LaViolettea o Bosanskim piramidama (Paul LaViolette o Bosanskim piramidama), a jedan tip je napao Paula LaViolettea rekavši da je nekada bio dobar znanstvenik, ali više nije. Ne samo da su odbacili članak Paula LaViolettea, već su ga i tako napali.
press-3
Wikipedijini administratori odbili su Paula LaViolettea kao znastvenik i odbacili njegov clanak o Bosanskim piramidama. Slika snimljena na Konferenciji o Bosanskim piramidama 2014 godine.
Budući da sam vidio da su neki izvori iz Wikipedije bili članci na bosanskom i hrvatskom, napravio sam poveznice na pet različitih članaka, iz pet različitih izvora, tri na bosanskom i dva na hrvatskom jeziku. Jedan članak je bio iz Avaz.ba, najvećih bosanskih novina, drugi je bio iz Dnevnika.hr jedne od najvećih postaja u Hrvatskoj. Jedini odgovor koji sam dobio o člancima je od osobe Psyanide, koja navodi da ti izvori nisu bili dobri. To je po mom mišljenju slab  argument, je sam dao pet različitih članaka od najvećih postaja u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Ćekao sam nekoliko dana za odgovor od bilo kojeg administratora ili urednika, ali nitko nije odgovorio.
Da budem iskren, uzrujalo me neznanje nekih Wikipedijinih administratora i urednika po pitanju Bosanske piramide. Siguran sam da sam im dao jedan članak koji napada Bosanske piramide da bi ga već stavili u Wikipedijin članak gotovo bez rasprave, ali kad im netko da članak koji podržava piramide na objektivan način, oni ga odbacuju.
wikipedia-logo-crossed

Nisam jedini koji je pokušao promijeniti članak o Bosanskim piramidama na engleskoj Wikipediji, bilo je puno ljudi prije mene, to se vidi na ‘Pogledaj povijest stranice’ Bosanske piramide na engleskoj Wikipediji. Svako uređivanje koje je bilo napravljeno je bilo izbrisano. Neki od mojih izvora s kojima sam razgovarao, čak mi je rekao da su se administratori ponašali vrlo loše i vrlo neprofesionalno, što se po mom mišljenju ne bi trebalo događati, jer svi žele objektivan i dobar članak. Ja sam se sam uvjerio da su oni na vrlo loš način napadali cijeli projekt Bosanskih piramida.

Međutim, kada je riječ o norveškoj Wikipediji, mislim da smo to napravili, jer je članak objektivniji i puno bolji nego prije. I sada ima članak o Dr. Osmanagiću na norveškoj Wikipediji.  Uspio sam i na bosanskoj Wikipediji (članak o Bosanskim Piramidama na bosanskom) obrisati “pseudoarheologiju ” iz sažetka članka, što je vrlo dobro. Ne znam koliko dugo će ostati na taj način, ali nadam se da će ostati zauvijek. Arheologija je vrlo spor proces i potrebno je puno godina da se otkrije toliko piramida i toliko tunela, te vjerujem da će u budućnosti, biti bolji članci na Wikipediji na svim jezicima.
Ja ću i dalje pratiti članke o Bosanskim piramidama na norveškoj i engleskoj Wikipediji i vidjet ćemo da li će se kasnije još nešto moći promijeniti u tim člancima. Moj cilj je bio napraviti članak na norveškoj Wikipediji i  zadovoljan sam s time, jer moramo se sjetiti da je mali korak u pravom smjeru vrlo važan. Također trebamo zapamtiti da se velike stvari mogu pokrenuti zbog tog malog koraka.
Bosnian-Pyramid-of-the-Sun

Moje ime je Đani Behram. Ja sam ambasador i snimatelj Fondacije Archeološki park: Bosanska piramida Sunca. Bio sam volonter 2012., 2013., 2014.. i 2015. godine i imam puno znanja i iskustva u vezi Bosanskih piramida. Vlasnik sam najveće stranice Bosanske piramide i stranice Semir Osmanagic na Facebooku, na koju postavljam vijesti i fotografije gotovo svaki dan. Imam i svoj YouTube kanal pod nazivom TheBIHLover s novim videima gotovo svake srijede. Moj san je da postanem profesor povijesti i arheolog. Ako imate bilo kakvih pitanja obratite mi se na mail: djanimikki@gmail.com

Hvala Gorana Antolic za prevod na Hrvatski.

Leave a Reply

